[팝 명곡][한국인이 좋아하는 팝송] 85위 Don't Cry For Me Argentina

2010. 4. 10. 17:57음악들/팝1-100

Don't Cry For Me Argentina
(영화 '에비타' OST)

록 오페라 의 콤비 팀 라이스와 앤드류 로이드 웨버가 만든 또 다른 록 오페라의 주제곡으로 1976년에 만들어 졌습니다. 에비타란 아르헨티나의 대통령이던 후안 페론의 두 번째 부인이었던 에바 페론(1919-1952)의 애칭으로 에바는 주점의 호스티스에서 퍼스트레이디가 되었으며 남편의 죽음으로 한때 국정을 맡기도 했지만 말년에 권좌에서 쫓겨난 기구한 삶을 살다가 세상을 떠났는데 그녀의 생애와 죽음을 그린 오페라가 입니다.

Madonna - Don't Cry For Me Argentina [팝 명곡][한국인이 좋아하는 팝송]

It won't be easy, you'll think it strange
When I try to explain how I feel
That I still need your love after all that I've done
You won't believe me
All you will see is a girl you once knew
Although she's dressed up to the nines
At sixes and sevens with you

I had to let it happen, I had to change
Couldn't stay all my life down that hill
Looking out of the window, staying out of the sun
So I chose freedom
Running around trying everything new
But nothing impressed me at all
I never expected it to

Don't cry for me Argentina
The truth is I never left you
All through my wild days
My mad existence
I kept my promise
Don't keep your distance

And as for fortune, and as for fame
I never invited them in
Though it seemed to the world they were all I desired
They are illusions
They're not the solutions they promised to be
The answer was here all the time
I love you and hope you love me

Don't cry for me Argentina......
Don't cry for me Argentina
The truth is I never left you
All through my wild days
My mad existence
I kept my promise
Don't keep your distance

Have I said too much? There's nothing more I can think of to say to you
But all you have to do is look at me to know that every word is true

그리 쉽지는 않아요, 당신은 그것이 묘한 일이라고 생각하겠지요
내 기분이 어떤지 당신에게 설명한다면요
아직도 내가 당신을 필요로 한다고 솔직히 말했다면요
당신을 믿지 않을 겁니다
당신 눈에 보이는 것은 예전부터 알던 한 여인
비록 그녀는 멋진 옷을 수 없이 갈아입었지만
60년대와 70년대를 당신과 같이 말이예요

난 내 버려 둬야만 했어요. 난 생각을 바꾸기로 했죠
나의 생활을 유자 시킬수 없었어요
창문밖을 바라 보면서 따뜻한 양지를 찾는 다는 것은 불가능했어요
그래서 난 자유를 택했죠
여기저기 돌아다니며 새로운 일을 했어요
하지만 젼혀 내 마음을 감동시키진 못했어요
결코 기대도 안했어요

울지 말아요 아르헨티나여
진실로 나는 당신을 떠나지 않겠어요
비록 내가 어려운 생활을 하고
난 비참한 존재였지만
난 나의 약속을 지켰어요
나를 멀리하지 말아 주세요
재산이나 명예
난 그것들을 생각하지 않아요

비록 그것이 내가 찾는 모든 세상이라고 생각했는데
그것들은 환상일뿐이예요
그것들은 약속된 답이 아니랍니다
해답은 항상 여기있어요
난 당신을 사랑합니다 당신도 날 사랑해 주세요

울지 말아요 아르헨티나여
진실로 나는 당신을 떠나지 않겠어요
비록 내가 어려운 생활을 하고
난 비참한 존재였지만
난 나의 약속을 지켰어요
나를 멀리하지 말아 주세요


[팝 명곡][한국인이 좋아하는 팝송]